- Ogłoszenie o naborze
- Regulamin Naboru Uczestników Projektu
- Dokumenty do pobrania
- O projekcie
- Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe z informatyki J. Klepadło
- Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe z informatyki M. Karwowska
- Zajęcia z terapii pedagogicznej M. Karwowska
- Zajęcia z terapii pedagogicznej W. Olechno
- Zajęcia z Integracji Sensorycznej M. Obuchowska
- Zajęcia logopedyczne A. Jarmołowska
- Zajęcia logopedyczne I. Baworska
- Zajęcia z arteterapii C. Wierzbicka / A.Bielska
- Zajęcia z arteterapii A. Bielska
- Zajęcia z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej M. Karwowska
- Zajęcia z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej H. Sut
- Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe z języka angielskiego D. Okrasińska
Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe z informatyki J. Klepadło
raport_ewaluacyjny_zajecia_z_informatyki.pdf
"Dzisiaj każdy przedszkolak pędzlem namaluje szlaczek - rysowanie w paint programie"
Cel strategiczny:
Rozbudzanie zainteresowania technologią komputerową poprzez korzystanie z programów graficznych.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- Zna zasady bezpiecznej eksploatacji komputera
- Uruchamia system
- Operuje nazewnictwem komputerowym
- Zapoznaje się z pisownią programu graficznego Paint
- Potrafi wyszukać z MENU START Akcesoria i wybrany program graficzny
- Próbuje uruchomić wybrany program graficzny
- Wie do czego służą programy graficzne
- Wie z jakich narzędzi może korzystać
- Umie zastosować poznane narzędzie w programie graficznym Paint.
- Próbuje samodzielnie wykonać rysunek wykorzystując poznane kształty geometryczne;
- Potrafi dobrać kolory
- Potrafi zamknąć wybrany program
- Rozumie słownictwo komputerowe
- Próbuje zamykać system
Metody nauczania: pogadanka, prezentacja, ćwiczenia.
Formy organizacyjne: stanowisko komputerowe, indywidualna
Środki dydaktyczne: stanowiska komputerowe, tablica multimedialna, napis do globalnego czytania PAINT, worek, przybory do rysowania, listki, zagadki, piosenka- płyta CD Tęczowe nutki
Przebieg:
1. Zagadki
Z wierzchu ma drewniany płaszczyk, w środku- grafitowy pręcik i rysuje, pisze, bazgrze, po papierze wciąż się kręci (ołówek)
Różnobarwni tancerze po papierze tańczą, obcasiki ostre mają, na pewno wszyscy ich znają(Kredki)
2. Scenki dramowe
Wybrane dzieci naśladują pracę rysownika, malarza. Pozostałe dzieci odgadują pokazywaną czynność
3. Czarodziejski worek
(Odgadnięcie poszczególnych narzędzi potrzebnych do pracy malarzowi, rysownikowi poprzez dotyk podanie ich nazwy i demonstracja).
4. Zabawa ruchowa ”Malarz”
Dzieci naśladują pracę malarza, zabawa usprawniająca aparat mowy: wyraźne wymawianie nazw narzędzi potrzebnych malarzowi do malowania.
5. Piosenka „Malowanie z psem”
Mam pudełko, a w nim farby
Swoje pędzle dał mi brat.
Farby to są moje skarby,
W nich zaklęty bajek świat.
Ref. Błękit, fiolet, karmin beż,
Czerwień, zieleń, ja maluję i ty też.
Gdy maluję na kartonie
Biegnie do mnie Kajtek pies,
Macza w farbie swój ogonek,
Pies malarzem chce być też.
Malowałam płot i domek,
Nagle pies ogonkiem chlap.
Namalował na kartonie,
Siedem roześmianych żab.
6. Zagadka o komputerze.
„Mam monitor i klawisze, czasem gwiżdżę, czasem piszę,
Raz mnie lubią, a raz nie. Czy już dzieci znają mnie?”
7. Zabawy z komputerem (pokaz i rozmowa w grupie - praca indywidualna)
a) Dziecko uruchamia system
b) Rozmowy na temat programów graficznych i do czego one służą
c) Zapoznanie się z napisem globalnym (Paint)
d) Wyszukiwanie z MENU START Akcesoria wybranego programu graficznego
e) Uruchamianie programu
f) Zapoznanie się z narzędziami programu graficznego
g) Rysowanie figur, kreślenie linii zmieniając barwy
h) Tworzenie pierwszych rysunków
i) Kończenie pracy z komputerem –zamykanie programu - zamykanie systemu
8. Ewaluacja: Spośród wszystkich listków wybierz ten, który najlepiej pokazuje Twoje uczucia podczas zajęć.
Autor: Joanna Klepadło- zajęcia dla przedszkolaków
"Dzisiaj każdy przedszkolak pędzlem namaluje szlaczek - rysowanie w paint programie"
Cel strategiczny:
Rozbudzanie zainteresowania technologią komputerową poprzez korzystanie z programów graficznych.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- Zna zasady bezpiecznej eksploatacji komputera
- Uruchamia system
- Operuje nazewnictwem komputerowym
- Zapoznaje się z pisownią programu graficznego Paint
- Potrafi wyszukać z MENU START Akcesoria i wybrany program graficzny
- Próbuje uruchomić wybrany program graficzny
- Wie do czego służą programy graficzne
- Wie z jakich narzędzi może korzystać
- Umie zastosować poznane narzędzie w programie graficznym Paint.
- Próbuje samodzielnie wykonać rysunek wykorzystując poznane kształty geometryczne;
- Potrafi dobrać kolory
- Potrafi zamknąć wybrany program
- Rozumie słownictwo komputerowe
- Próbuje zamykać system
Metody nauczania: pogadanka, prezentacja, ćwiczenia.
Formy organizacyjne: stanowisko komputerowe, indywidualna
Środki dydaktyczne: stanowiska komputerowe, tablica multimedialna, napis do globalnego czytania PAINT, worek, przybory do rysowania, listki, zagadki, piosenka- płyta CD Tęczowe nutki
Przebieg:
1. Zagadki
Z wierzchu ma drewniany płaszczyk, w środku- grafitowy pręcik i rysuje, pisze, bazgrze, po papierze wciąż się kręci (ołówek)
Różnobarwni tancerze po papierze tańczą, obcasiki ostre mają, na pewno wszyscy ich znają(Kredki)
2. Scenki dramowe
Wybrane dzieci naśladują pracę rysownika, malarza. Pozostałe dzieci odgadują pokazywaną czynność
3. Czarodziejski worek
(Odgadnięcie poszczególnych narzędzi potrzebnych do pracy malarzowi, rysownikowi poprzez dotyk podanie ich nazwy i demonstracja).
4. Zabawa ruchowa ”Malarz”
Dzieci naśladują pracę malarza, zabawa usprawniająca aparat mowy: wyraźne wymawianie nazw narzędzi potrzebnych malarzowi do malowania.
5. Piosenka „Malowanie z psem”
Mam pudełko, a w nim farby
Swoje pędzle dał mi brat.
Farby to są moje skarby,
W nich zaklęty bajek świat.
Ref. Błękit, fiolet, karmin beż,
Czerwień, zieleń, ja maluję i ty też.
Gdy maluję na kartonie
Biegnie do mnie Kajtek pies,
Macza w farbie swój ogonek,
Pies malarzem chce być też.
Malowałam płot i domek,
Nagle pies ogonkiem chlap.
Namalował na kartonie,
Siedem roześmianych żab.
6. Zagadka o komputerze.
„Mam monitor i klawisze, czasem gwiżdżę, czasem piszę,
Raz mnie lubią, a raz nie. Czy już dzieci znają mnie?”
7. Zabawy z komputerem (pokaz i rozmowa w grupie - praca indywidualna)
a) Dziecko uruchamia system
b) Rozmowy na temat programów graficznych i do czego one służą
c) Zapoznanie się z napisem globalnym (Paint)
d) Wyszukiwanie z MENU START Akcesoria wybranego programu graficznego
e) Uruchamianie programu
f) Zapoznanie się z narzędziami programu graficznego
g) Rysowanie figur, kreślenie linii zmieniając barwy
h) Tworzenie pierwszych rysunków
i) Kończenie pracy z komputerem –zamykanie programu - zamykanie systemu
8. Ewaluacja: Spośród wszystkich listków wybierz ten, który najlepiej pokazuje Twoje uczucia podczas zajęć.
Autor: Joanna Klepadło
VID_20210510_135356.mp4 VID_20210510_135244.mp4 VID_20210519_120839.mp4
Scan_praca_zajecia_informatyczne.pdf
https://www.facebook.com/100056986485558/videos/259530079289873/
- zajęcia dla przedszkolaków