• Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe z informatyki J. Klepadło

        • program_zajec_informatyka.pdf

          raport_ewaluacyjny_zajecia_z_informatyki.pdf

          "Dzisiaj każdy przedszkolak pędzlem namaluje szlaczek - rysowanie w paint programie"

           

          Cel strategiczny:
          Rozbudzanie zainteresowania technologią komputerową poprzez korzystanie z programów graficznych.

          Cele szczegółowe:
          Dziecko:
          - Zna zasady bezpiecznej eksploatacji komputera
          - Uruchamia system
          - Operuje nazewnictwem komputerowym
          - Zapoznaje się z pisownią programu graficznego Paint
          - Potrafi wyszukać z MENU START Akcesoria i wybrany program graficzny
          - Próbuje uruchomić wybrany program graficzny
          - Wie do czego służą programy graficzne
          - Wie z jakich narzędzi może korzystać
          - Umie zastosować poznane narzędzie w programie graficznym Paint.
          - Próbuje samodzielnie wykonać rysunek wykorzystując poznane kształty geometryczne;
          - Potrafi dobrać kolory
          - Potrafi zamknąć wybrany program
          - Rozumie słownictwo komputerowe
          - Próbuje zamykać system

          Metody nauczania: pogadanka, prezentacja, ćwiczenia.


          Formy organizacyjne: stanowisko komputerowe, indywidualna


          Środki dydaktyczne: stanowiska komputerowe, tablica multimedialna, napis do globalnego czytania PAINT, worek, przybory do rysowania, listki, zagadki, piosenka- płyta CD Tęczowe nutki

          Przebieg:

          1. Zagadki
          Z wierzchu ma drewniany płaszczyk, w środku- grafitowy pręcik i rysuje, pisze, bazgrze, po papierze wciąż się kręci (ołówek)

          Różnobarwni tancerze po papierze tańczą, obcasiki ostre mają, na pewno wszyscy ich znają(Kredki)

          2. Scenki dramowe
          Wybrane dzieci naśladują pracę rysownika, malarza. Pozostałe dzieci odgadują pokazywaną czynność

          3. Czarodziejski worek
          (Odgadnięcie poszczególnych narzędzi potrzebnych do pracy malarzowi, rysownikowi poprzez dotyk podanie ich nazwy i demonstracja).

          4. Zabawa ruchowa ”Malarz”
          Dzieci naśladują pracę malarza, zabawa usprawniająca aparat mowy: wyraźne wymawianie nazw narzędzi potrzebnych malarzowi do malowania.

          5. Piosenka „Malowanie z psem”
          Mam pudełko, a w nim farby
          Swoje pędzle dał mi brat.
          Farby to są moje skarby,
          W nich zaklęty bajek świat.
          Ref. Błękit, fiolet, karmin beż,
          Czerwień, zieleń, ja maluję i ty też.
          Gdy maluję na kartonie
          Biegnie do mnie Kajtek pies,
          Macza w farbie swój ogonek,
          Pies malarzem chce być też.
          Malowałam płot i domek,
          Nagle pies ogonkiem chlap.
          Namalował na kartonie,
          Siedem roześmianych żab.

          6. Zagadka o komputerze.
          „Mam monitor i klawisze, czasem gwiżdżę, czasem piszę,
          Raz mnie lubią, a raz nie. Czy już dzieci znają mnie?”

          7. Zabawy z komputerem (pokaz i rozmowa w grupie - praca indywidualna)
          a) Dziecko uruchamia system
          b) Rozmowy na temat programów graficznych i do czego one służą
          c) Zapoznanie się z napisem globalnym (Paint)
          d) Wyszukiwanie z MENU START Akcesoria wybranego programu graficznego
          e) Uruchamianie programu
          f) Zapoznanie się z narzędziami programu graficznego
          g) Rysowanie figur, kreślenie linii zmieniając barwy
          h) Tworzenie pierwszych rysunków
          i) Kończenie pracy z komputerem –zamykanie programu - zamykanie systemu

          8. Ewaluacja: Spośród wszystkich listków wybierz ten, który najlepiej pokazuje Twoje uczucia podczas zajęć.

          Autor: Joanna Klepadło

          Początek formularza

          Dół formularza

          • zajęcia dla przedszkolaków

            "Dzisiaj każdy przedszkolak pędzlem namaluje szlaczek - rysowanie w paint programie"

             

            Cel strategiczny:
            Rozbudzanie zainteresowania technologią komputerową poprzez korzystanie z programów graficznych.

            Cele szczegółowe:
            Dziecko:
            - Zna zasady bezpiecznej eksploatacji komputera
            - Uruchamia system
            - Operuje nazewnictwem komputerowym
            - Zapoznaje się z pisownią programu graficznego Paint
            - Potrafi wyszukać z MENU START Akcesoria i wybrany program graficzny
            - Próbuje uruchomić wybrany program graficzny
            - Wie do czego służą programy graficzne
            - Wie z jakich narzędzi może korzystać
            - Umie zastosować poznane narzędzie w programie graficznym Paint.
            - Próbuje samodzielnie wykonać rysunek wykorzystując poznane kształty geometryczne;
            - Potrafi dobrać kolory
            - Potrafi zamknąć wybrany program
            - Rozumie słownictwo komputerowe
            - Próbuje zamykać system

            Metody nauczania: pogadanka, prezentacja, ćwiczenia.


            Formy organizacyjne: stanowisko komputerowe, indywidualna


            Środki dydaktyczne: stanowiska komputerowe, tablica multimedialna, napis do globalnego czytania PAINT, worek, przybory do rysowania, listki, zagadki, piosenka- płyta CD Tęczowe nutki

            Przebieg:

            1. Zagadki
            Z wierzchu ma drewniany płaszczyk, w środku- grafitowy pręcik i rysuje, pisze, bazgrze, po papierze wciąż się kręci (ołówek)

            Różnobarwni tancerze po papierze tańczą, obcasiki ostre mają, na pewno wszyscy ich znają(Kredki)

            2. Scenki dramowe
            Wybrane dzieci naśladują pracę rysownika, malarza. Pozostałe dzieci odgadują pokazywaną czynność

            3. Czarodziejski worek
            (Odgadnięcie poszczególnych narzędzi potrzebnych do pracy malarzowi, rysownikowi poprzez dotyk podanie ich nazwy i demonstracja).

            4. Zabawa ruchowa ”Malarz”
            Dzieci naśladują pracę malarza, zabawa usprawniająca aparat mowy: wyraźne wymawianie nazw narzędzi potrzebnych malarzowi do malowania.

            5. Piosenka „Malowanie z psem”
            Mam pudełko, a w nim farby
            Swoje pędzle dał mi brat.
            Farby to są moje skarby,
            W nich zaklęty bajek świat.
            Ref. Błękit, fiolet, karmin beż,
            Czerwień, zieleń, ja maluję i ty też.
            Gdy maluję na kartonie
            Biegnie do mnie Kajtek pies,
            Macza w farbie swój ogonek,
            Pies malarzem chce być też.
            Malowałam płot i domek,
            Nagle pies ogonkiem chlap.
            Namalował na kartonie,
            Siedem roześmianych żab.

            6. Zagadka o komputerze.
            „Mam monitor i klawisze, czasem gwiżdżę, czasem piszę,
            Raz mnie lubią, a raz nie. Czy już dzieci znają mnie?”

            7. Zabawy z komputerem (pokaz i rozmowa w grupie - praca indywidualna)
            a) Dziecko uruchamia system
            b) Rozmowy na temat programów graficznych i do czego one służą
            c) Zapoznanie się z napisem globalnym (Paint)
            d) Wyszukiwanie z MENU START Akcesoria wybranego programu graficznego
            e) Uruchamianie programu
            f) Zapoznanie się z narzędziami programu graficznego
            g) Rysowanie figur, kreślenie linii zmieniając barwy
            h) Tworzenie pierwszych rysunków
            i) Kończenie pracy z komputerem –zamykanie programu - zamykanie systemu

            8. Ewaluacja: Spośród wszystkich listków wybierz ten, który najlepiej pokazuje Twoje uczucia podczas zajęć.

            Autor: Joanna Klepadło

            Początek formularza

            Dół formularza

           

                         

                                      

          VID_20210510_135356.mp4    VID_20210510_135244.mp4  VID_20210519_120839.mp4

          Scan_praca_zajecia_informatyczne.pdf

          https://www.facebook.com/100056986485558/videos/259530079289873/